Sirius 35 DS

DEKKSHUS: Sirius 35 DS har et høyt fribord og en høy hytte, men båten har likevel flotte linjer.
INNE OG UTE: Salongen inne er på samme nivå som cockpiten ute. Dette er båtens konsept, og gjør at salongen blir en forlengelse av cockpiten.
BRED: Cockpiten er kort, men tar det igjen på bredden. Rattet som vippes fra side til side, fungerer bra.
VERFTSEIER: Torsten Schmidt fører Sirius-verftets lange tradisjoner videre, og tilbyr båter som skiller seg ut fra den store mengden.
LUGAR: Rom med utsikt. Store skrogvinduer gjør mye for lugaren, som er delvis gjemt under salongen.
HYTTE: Fall og liner er trukket til cockpiten over den høye hytta.
BYSSA: Stueplassen i byssa er uovertruffen.
ROM: Sirius 35 DS har mange nyttige rom om bord.
MAT: Byssa er gedigen, og gir muligheter for lange strekk uten forsyning.

Dyr og deilig

Sirius-verftet er verdensmestere i plassutnyttelse og kan også tilby kundetilpasninger få andre kan matche. Sirius 35 DS er et godt eksempel på dette.

Publisert Sist oppdatert

Sirius 35 DS er en svært gjennomtenkt båt med funksjoner tilhørende en langt større båt, men det er en skikkelig investering i velvære og kos. Sirius 35 DS koster fra drøye 2,6 millioner kroner. Det er det samme som Bavarias største seilbåt på 55 fot. Likevel opplever det tyske verftet vekst, og det er et av få verft som klarer seg bra i nedgangstidene. Verftet er et levende bevis på at båter kan selge på mer enn pris.

Vi seilte om bord i en norsk båt, levert i år, sammen med verftseier og hans kone for å forsøke å finne hemmeligheten bak suksessen.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER