Mest lest i august

Styrbord-babord-klassiker mange ville se
De fleste regattaseilere har kjent på styrbord-babord-følelsen; følelsen av å holde på å kollidere. I august fikk de se den på film.
Under Moss Raymarine Race fanget et GoPro-kamera montert på hekken av First 35en WASABI opp en klassisk regatta-situasjon: En babordbåt som ikke klarer å holde unna for en båt med styrbords halser. I filmsnutten fikk du kjenne på fortvilelsen til babord-båten som ikke makter å brekke aktenom styrbord-båten – og du fikk oppleve aktiviteten om bord i styrbordbåten som skjønner at dette vil gå galt.
Dokumentasjonen av dette ble den mest leste saken i august.
Rapporter fra de store seilasene ORCi-EM, Hollænderseilasen og Moss Raymarine Race topper for øvrig listen over de mest leste sakene denne måneden.
Etter juli-månedens nettstillhet økte aktiviteten og besøket på SEILmagasinet.no atskillig i august. Uttrykt i prosent er økningen på hele 59,2!
TOPP 10 I JULI 2011. Her er de mest leste sakene i juni 2011.
- Styrbord-babord-klassiker
- Rask spurt rundt Hollænderboen
- 100-foter kullseilt – alle reddet¨
- Praktfulle forhold i Moss
- Sommerfugler og agressivitet i ORCi-EM
- Se Tv-bildene fra Ramblers kullseiling
- Klare til kamp i ORCi-EM på Hankø
- Et utbrudd av «tre skrogs-syken»
- Et raskt men vått offshore-race i ORCi-EM
- Kul seilfilm - kort og godt
PÅ VEI OPP. Juli er en helt spesiell nett-måned. Den skiller seg ut med betydelig lavere besøk enn i de andre månedene, og av den grunn blir derfor økningen i nettbesøket fra juli til august også formidabelt. Økningen har vært på hele 59.2%! I forhold til i fjor er imidlertid august-besøket normalt og litt ned med 2,6%.
I forhold til i 2010 ser det ut til at nettbrukerne har vært litt tregere til å komme i gang. Det er en beskjeden nedgang når det gjelder de fleste målingene til Google Analytics.
- Antall besøk: 2,6% ned i forhold til august 2010
- Antall unike besøkende: 11,9 % opp i forhold til august 2010
- Antall sidevisninger: 5,7 % færre enn i august 2010
- Gjennomsnittlig antall sider besøkende ser på: 3,3% færre enn i august 2010
- Tiden de besøkende er på SEILmagasinet.no på siden: 4,7% kortere enn i august 2011
- Antall brukere som bare ser på én side når de besøker SEILmagasinet.no: Antallet er økt med 2,2% i forhold til 2010
- Antall nye besøkende på siden: Det har vært 6,1% flere nye besøkende enn i juli 2010
KOLLOSAL ØKNING. I likhet med nettbruken er også juli en regattastille måned. Bruken av terminlisten økte med hele 202,0 % i august i forhold til sommermåneden juli. Det er ingen tvil om at august er en superaktiv regattamåned.
Denne aktiviteten reflekteres også over på mannskapsbørsen, som er blitt brukt 57,3% mer i august enn i juli.
Besøket på SEILbåtutstillingen har også økt ganske betydelig i forhold til i juli. Fremgangen er på 47,1%. Det betyr at det i august har vært mange som har orientert seg på båtmarkedet. Det er gjerne de som skal kjøpe båt som nok er de flittigste brukerne av SEILbåtutstillingen.
MOSS RAYMARINE RACE. Bruken av SEILmagasinets nye seilarrangement-system har vært i flittig bruk i august – det viser trafikken. Moss Raymarine Race er det arrangementet som har vært mest besøkt. De tokn i bruk SEILmagasinets live-oppdatering under regattaen, og dette er blitt fulgt av flere mens regattaen har pågått.
SEILmagasinets er et komplett seilarrangement-system som tar hånd om alt fra påmelding til resultatsystem. Tjenesten ble introdusert i ny versjon i mars.
TOPP 5-listen for regattasidene i august 2011 ser slik ut:
NR. 162 I NORGE. I følge nettmålingsverktøyet alexa.com rangeres SEILmagasinet.no nå i månedskiftet som den 162. største nettsiden i Norge. 152. plass er den høyeste rankingen SEILmagasinet har hatt noensinne.
Målingen baserer seg både på besøk og hvor dypt inn på nettstedet de besøkende er. SEILmagasinet.no har et mangfoldig innhold med blant annet påmeldinger, terminliste, SEILbåtutstilling, Kjøpeguide, bildegallerier, SEILtv og så videre – og ikke bare nyheter, og dette er trolig årsaken til den høye rankingen blant norske nettsteder, som for øvrig toppes av Google, Facebook, Youtube, VG og Finn som de fem største.
På verdensbasis ligger SEILmagasinet på 57 851. plass (i dag) basert på de siste tre månedenes besøk. 51 822. plass er den høyeste rangeringen nettstedet har hatt noensinne.
Du kan selv studere SEILmagasinet.no på alexa.com og sammenligne oss med andre nettsteder.