Se Storbåtmessens trekkplaster

Bavaria C50 kommer rett fra verft og har verdenspremiere i dag som serieproduksjonsbåt. 

Publisert   Sist oppdatert
KOMFORT: Det er god plass i eierlugaren forut.
KOMFORT: Det er god plass i eierlugaren forut.

Bavaria C50 ble lansert under messen i Düsseldorf i 2018, men det var prototypen. Først i vinter er den i produksjon, og Bavaria Båt Norge har fått opp byggenummer tre, en båt som er solgt til en kunde i Tønsberg. Kjøperen har konvertert fra motor til seil. 

Fredag 15. mars starter Storbåtmessen i Leangbukta, en messe som går parallelt med Sjøen for Alle som åpner på onsdag. I Leangbukta viser også Giramar frem seilbåter fra Beneteau, og W-Yachts viser frem Dufour-båter. 

Enormt med plass

SEILmagasinet var sammen med tyske Yacht de første som testet Bavaria C45. Testen ble gjort i Oslofjorden i juli 2018. Vi syns båten var enorm. C50 er enda større. I 50-foteren blir særlig akterlugarene større, og de får hvert sitt bad. 50-foteren får også plass til en større jolle under cockpiten, samt et enormt kartbord. 

Les: Bavaria tenker stort

Foilert skrog

50-foteren kom opp fra verftet med hvitt skrog, men er nå mørkeblått. Det tok fire lange dager å få skroget foliert. Foliering koster cirka halv pris av å få den lakkert, og det koster rundt 40 000 kroner. 

Den utstilte båten er en Style-utgave med oppgradert interiør. Eieren har valgt valnøtt i treverket og lyse puter. Bavaria Båt Norge har solgt to slike 50-fotere, og bestilt den tredje båten som utstillingsbåt til Båter i Sjøen i september. 

VOLUM: Bavaria C50 er over fem meter bred. Bredden merkes godt i salongen.
VOLUM: Bavaria C50 er over fem meter bred. Bredden merkes godt i salongen.

 

 

Båten i Style-utgave starter på 3,8 millioner, men prisen øker til 5 millioner med nødvendig utstyr.