Rekruttering

SEILCUP: Skipper Kai Stephansen gjennomgår sikkerhet om bord med mannskap fra Hegra Regnskap AS før seilasen.
FRISKT: Skipper Lars Kåre Valla fra Malvik og Stjørdal Seilforening gir kyndig instruksjon til uvante seilere under et av mange jevne race i cupen.

Lokalt næringsliv involveres i seiling

For å finansiere rekruttering og utstyr til barn- og ungdomsseiling kreves det midler. Ren sponsing fra næringslivet er benyttet, men en mer inkluderende måte er å få engasjert og introdusert næringslivet direkte til seilsporten.

Publisert Sist oppdatert

Dette har Malvik og Stjørdal Seilforening nå gjort i to år, i form av en seilcup hvor lokale bedrifter melder på lag med en sponsoravgift og konkurrerer. Foreningen stiller med et antall Melges 24 inklusive skipper, og organiserer en hel kveld med seiling.

«Stjørdalsfjorden Seilcup» ble for andre gang arrangert 23. mai og tre lokale bedrifter deltok; DNB, Hegra Regnskap og Tangen Innovation.

Etter en times opplæring og trening, var alle rustet for konkurranse. Selv de som har vært skeptiske og aldri har vært i seilbåt før denne kvelden, glemmer dette fullstendig når starten går på første heat og det fokuseres for fullt på seiltrim og veivalg.

Etter seks race i friske forhold og meget høy innsats gikk i år – som i fjor – DNB av med seieren.

Som avslutning på kvelden var det enkel servering i teltet og ikke minst ivrig seilprat og premieutdeling.

Daglig leder i Hegra regnskap, Inger Smågård, var kjapt ute på foreningens Facebook-side med følgende kommentar etter kvelden: «Tusen takk for et flott gjennomført arrangement, gjengen fra Hegra regnskap kan noteres på lista til neste år!».

Arrangementet har fått veldig positive tilbakemeldinger fra bedrifter som har deltatt, og ikke minst gir dette øremerkede midler i kassa for vår barne- og ungdomsseiling.

FRA SEILFORENINGENE

SEILmagasinet samarbeider med en rekke seilforeninger landet rundt. Disse foreningene har egen side i magasinet med innsendt stoff. Dette stoffet blir også publisert på SEILmagasinets nettside. Denne artikkelen er innlevert av en seilforening og ikke skrevet av SEILmagasinets redaksjon.