Søk i arkivet

Se Storbåtmessens trekkplaster

Bavaria C50 kommer rett fra verft og har verdenspremiere i dag som serieproduksjonsbåt. 

KOMFORT: Det er god plass i
eierlugaren forut.

KOMFORT: Det er god plass i eierlugaren forut.

Bavaria C50 ble lansert under messen i Düsseldorf i 2018, men det var prototypen. Først i vinter er den i produksjon, og Bavaria Båt Norge har fått opp byggenummer tre, en båt som er solgt til en kunde i Tønsberg. Kjøperen har konvertert fra motor til seil. 

Fredag 15. mars starter Storbåtmessen i Leangbukta, en messe som går parallelt med Sjøen for Alle som åpner på onsdag. I Leangbukta viser også Giramar frem seilbåter fra Beneteau, og W-Yachts viser frem Dufour-båter. 

Enormt med plass

SEILmagasinet var sammen med tyske Yacht de første som testet Bavaria C45. Testen ble gjort i Oslofjorden i juli 2018. Vi syns båten var enorm. C50 er enda større. I 50-foteren blir særlig akterlugarene større, og de får hvert sitt bad. 50-foteren får også plass til en større jolle under cockpiten, samt et enormt kartbord. 

Les: Bavaria tenker stort

Foilert skrog

50-foteren kom opp fra verftet med hvitt skrog, men er nå mørkeblått. Det tok fire lange dager å få skroget foliert. Foliering koster cirka halv pris av å få den lakkert, og det koster rundt 40 000 kroner. 

Den utstilte båten er en Style-utgave med oppgradert interiør. Eieren har valgt valnøtt i treverket og lyse puter. Bavaria Båt Norge har solgt to slike 50-fotere, og bestilt den tredje båten som utstillingsbåt til Båter i Sjøen i september. 

VOLUM: Bavaria C50 er over fem meter
bred. Bredden merkes godt i salongen.

VOLUM: Bavaria C50 er over fem meter bred. Bredden merkes godt i salongen. Foto: SEILmagasinet

 

 

Båten i Style-utgave starter på 3,8 millioner, men prisen øker til 5 millioner med nødvendig utstyr. 

 Kommentarer

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Axel Nissen-Lie.

Gå til toppen