Søk i arkivet

SEILSPORTSLIGAEN: Når seilsportsligaen skytes i gang i mai, er det selskapet Sail Logic som trekker i trådene.
SEILSPORTSLIGAEN: Når seilsportsligaen skytes i gang i mai, er det selskapet Sail Logic som trekker i trådene. Foto:

SEILSPORTSLIGAENSailLogic har operatør-ansvaret

I år som i 2016 vil selskapet SailLogic ha ansvaret for gjennomføringen av Norsk Seilsportsliga.

– Å få være med på Norges største og mest spennende satsing innen seilsporten er noe vi i SailLogic synes er utrolig gøy. Vi er veldig glade for at Norges Seilforbund har vist oss denne tilliten. Seilsportsligaen har et stort potensiale til å kunne vise hvilke muligheter som ligger innen norsk seilsport – både sportslig og kommunikasjonsmessig – for partnere, publikum og ikke minst for utøvere, sier prosjektleder Magnus Hedemark i Sail Logic.

SailLogic hadde også i fjor ansvaret for å gjennomføre den nyetablerte ligaen i 2016, hvilket blant annet betød at de stilte med en starter, en prosjektleder og regattasjef og en medie- og båt-ansvarlig på alle ligarundene. Erfaringene fra 2016-sesongen viser at dette har gitt en verdifull kompetanse-overføring til de lokalforeningene som var vertsskap for arrangementene.

Slik blir det også i år.

Om å skape noe unikt

– Det er veldig morsomt å kunne være med og skape noe fra grunnen av. Mandatet vi har fått fra NSF er å lage seilsportsligaen til en spennende arena som skal ha potensiale i seg til å kunne tiltrekke seg flere økonomiske partnere, sier Hedemark.

Han understreker at de er underlagt de rammene og premissene som gjelder for alle ligaene i Europa og som styres fra Tyskland, men han mener at de også har frihet til å kunne forme seilsportsligaen på en måte som vil passe best i Norge.

NSFs medlemsmasse er verdifull

Oppdraget til event og marketing-selskapet Sail Logic strekker seg også ut over seilsportsligaen.

– Vi jobber også med å skaffe seilforbundet økonomiske avtaler generelt, og jeg ser frem til å arbeide sammen med den nye sportssjefen Rigo de Nijs om dette i forbindelse med landslaget.
Magnus Hedemark påpeker at den aller største verdien Norges Seilforbund sitter på, er medlemmene i seilforeningene rundt om i landet.

– Derfor blir det viktig for oss å få god kommunikasjon med dem og etablere en tillit og en forståelse for at de representerer en stor verdi for NSF. Vi konkurrerer på linje med andre markedskanaler, og da er det betydningsfullt at medlemmene aksepterer å ville ta imot budskap fra de samarbeidspartnerne vi måtte finne frem til, sier han.

Tre personer – alle seilere

SailLogic består i dag av tre personer. Catharina Frostad har ansvaret for markedskommunikasjonen i forbindelse med NSFs landslag, seilsportsligaen og SailLogic generelt, mens Lars Erik Wilhelmsen arbeider med salg og utvikling sammen med Magnus Hedemark. Alle er seilere.

– Vi brenner alle for det vi holder på med. Vi er en kommersiell aktør som samarbeider med en organisasjon og det har selvfølgelig sine utfordringer, vi er sammen med seilforbundet innstilt på å få dette til. Og i den forbindelse vil jeg gi ros til generalsekretær Espen Guttormsen i seilforbundet som har tilrettelagt og fått dette på plass, sier Magnus Hedemark.

 Kommentarer

Nyhetsbrev

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Morten Jensen.

Gå til toppen