FÆRRE KLAGER: Færre klager på målebrevet etter at Nor Rating overtok for LYS.
FÆRRE KLAGER: Færre klager på målebrevet etter at Nor Rating overtok for LYS.

Færre klager på ratingen

Hittil i år har NOR Ratings helpdesk tatt imot nesten 2000 e-poster.

Publisert Sist oppdatert

Langt de fleste dreier seg om mistet passord eller brukernavn for å logge seg på seiling.org. Antallet klager på ratingen har gått ned, men mange ønsker forklaring på forskjeller mellom båter som i andre systemer har lik rating.

I forkant av store regattaer er det stor pågang av medlemmer som ikke finner målebrevet sitt. I år har det dessuten vært mange utenlandske båter som har fått utstedt NOR Rating-bevis basert på mål fra et annet målebrev. Denne konverteringen skjer ikke automatisk, og genererer en god del arbeid for helpdesken vår.

Det store antallet e-poster viser klart betydningen av å ha et oppegående brukerstøttesystem.