Test fra arkivet: Pronavia 38

COCKPITEN: Pronavia 38 har en typisk racingcockpit. Det er en effektiv og godt planlagt arbeidsplass, men kanskje ikke turseilerens drøm. Pronavia 38 ble prøveseilt i The Solent. Det er en harmonisk og svært velseilende båt som også tar seg godt ut på sjøen.
COCKPITEN: Pronavia 38 har en typisk racingcockpit. Det er en effektiv og godt planlagt arbeidsplass, men kanskje ikke turseilerens drøm. Pronavia 38 ble prøveseilt i The Solent. Det er en harmonisk og svært velseilende båt som også tar seg godt ut på sjøen.

Hurtigseilende turbåt– eller komfortabel regattabåt

Pronavia 38 er en vennligere og fremfor alt smartere versjon av den seks år gamle regattamaskinen Reflex 38, uten at det er ofret noe særlig når det gjelder seilegenskapene.

Publisert Sist oppdatert

Denne uken går vi tilbake til 2007 da et verft i Sverige overtok former fra en spennende båt utviklet i England. Jon Winge reiste over Nordsjøen for å prøveseile, en båt vi senere fikk se på regattabanen i Norge.

Konseptet til forgjengeren, Reflex 38, ble definert av Sir Robin Knox Johnston. Den skulle være treningsbåt for The Clipper Round the World Race. Designoppgaven gikk til Christian Stimson i Cowes.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 6 utgaver

BESTILL HER

Powered by Labrador CMS