Xpo satser i Sverige
Xpo satser i Sverige

Xpo satser i Sverige

Etter stor suksess i Norge med DN Seilcup lanserer nå Xpo Group sitt bedriftsseilingskonsept i Stockholm med Sony Ericsson som tittelsponsor, Audi som hovedsponsor og Helly Hansen som strategisk sponsor.

Publisert

Det nystartede Sony Ericsson Sailing Cup retter seg inn mot det svenske næringslivet i hovedstaden.

- Vi har hatt stor suksess med DN Seilcup i Oslo og Bergen. Nå tar vi steget utenlands og det var helt naturlig for oss å velge seilnasjonen Sverige som første land utenfor Norge. Her tilbyr vi bedriftene i hovedstaden et relasjonspleie verktøy som et komplett konsept. Alt de trenger å gjøre er å invitere gjester og møte opp på Strandvegen i sentrum. Resten tar vi oss av, sier Rune Nilsson, i XPO Group AS.

Andreas Dalesten, siv.øk-siv.ing., er ansatt som VD i Xpo Sverige AB. Arenaen for seilingen blir med oppmøte på Strandvegen og seilingen skjer utenfor Nacka Strand. Deltakerne kommer til å seile i helt nye X-35 One Design. Båtene er helt identiske og det er bare de som er om bord som kommer til å avgjøre hvem som vinner.

- Likhetstrekkene med slik seiling og hverdagen i det svenske næringsliv er helt klart, sier Nilsson. Sony Ericsson er med som tittelsponsor.

- Når konseptet nå flyttes til Sverige har vi valgt å øke vårt engasjement ved å gå inn som tittelsponsor. Vi skal bruke regattaen som en plattform for våre forretningsforbindelser og vise frem vår teknologi. Det er velidg inspirerende å jobbe sammen med resten av sponsorene for å gjøre Sony Ericsson Sailing Cup 2007 like vellykket som den har vært i Norge, sier Mattias Holm, PR- og eventansvarlig i Sony Ericsson.

Audi er hovedsponsor og Helly Hansen skal bekle seilere med de rette klærne.

– Seiling er en sport som deler mange av varemerket Audis kjerneverdier og mange av våre kunder er interessert i seiling. Konseptet er også interessant ut i fra et business to business perspektiv der vi kan knytte kontakter til de andre deltakende bedriftene, sier Irene Bernald, markedssjef Audi Sverige.

- Helly Hansen har lange tradisjoner innen seilsport og vi er en tung aktør innen sporten. Dette ønsker vi å bygge videre på gjennom konseptet til Xpo Group. Vi har sett at det svenske bedriftsmarkedet er attraktivt og vi ønsker å bygge en sterkere posisjon i Sverige innen seilsport. Vår flagshipstore i Hamngatan i Stockholm kommer til å bli et viktig element i denne satsningen, sier Rebekka Strohschein, skandinavisk markedssjef.

Både før og etter seiling skal deltakerne samles på after sail. Seillegenden Magnus ”Mange” Olsson er med som inspirator foran regattaene.

- Aftersail er en viktig arena for næringslivet der de kan knytte nye relasjoner på tvers av eget mannskap. Erfaring fra Norge viser at dette har vært veldig virkningsfullt, sier Nilsson.

Du kan lese mer på www.sailingcup.se