Færre, men større båtbutikker

Først forsvant matbutikken på hjørnet, så var det bare noen få elektronikkbutikker igjen. Nå har endringene kommet til båtbutikkene.

Publisert Sist oppdatert

I gode, gamle dager var butikkene drevet av eierne. Kundene fikk personlig service og hadde ofte stor glede av butikkeierens kompetanse. Nå er det store kjeder som styrer handelen. Kjedene vinner på pris, men sjelden på service. Netthandel truer også den ærverdige båtbutikken.

Det nye konseptet fungerer for båtfolk med høy kompetanse, men ikke for en fersk båteier. Butikker drevet på gamlemåten er tapere. Kundene kommer inn i butikken for å få råd og tips, deretter kjøper de gjerne utstyret billigere andre steder. Ekspertisen til butikkeierne er gull verd, men betalingsviljen er lav.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER