Test fra arkivet: Bavaria 38 Cruiser

BRYTER REGLENE: Sikkerhetsbestemmelsene for regatta bør følges av turseilere også. Plast på rekkewiren som kan skjule skader er forbudt. Ta det vekk selv om det er penere.
NY HEKK: Hekken som kan åpnes gjør Bavaria 38 litt mer elegant enn 37-foteren, men løsningen krever strøm og er dårligere sikkerhetsmessig.
SUPERT: Salongen, kartbordet og byssa på Bavariaen er topp for turseiling.
MED KLASSE: Stor forpigg med egen inngang til badet er luksus på en 38-foter.
LUKSUS:Microen kunne vært ekstrautstyr.
IKKE FOR Å NYTES: Dekket der du sitter er ikke utformet med tanke på behagelig sittestilling på kryss. Akterstaget er også i veien når du står.
KONSERVATIVT: Bavaria tenker og lager tradisjonelle kartbord.

Vellykket oppgradering

Nye Bavaria 38 er en forbedret versjon av volumselgeren på 37 fot. Vi prøveseilte båten utenfor Bergen i februar og konstaterte få overraskelser.

Publisert Sist oppdatert

Bavaria er konservative, og tar heller ingen risikable sjanser med sin nye 38-foter Båten er bygget på velkjente løsninger, men den har fått den oppgraderingen som nå alle de minste modellene har fått.

Bavaria 38s styrke er pris. Den gir imponerende mye båt, eller skal vi si hytte, for pengene. Verftet er langt fra nytenkende, men har utviklet en båt som faller i smak hos folk flest. Båtens svakheter er et resultat av båtens pris; enkle løsninger og rimelige detaljer.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER