Test fra arkivet: Farr 525

Farr 525 seiler som en drøm, og kan håndteres av en mann.
Farr 525 seiler som en drøm, og kan håndteres av en mann.
Farr 525 seiler som en drøm, og kan håndteres av en mann.
Farr 525 seiler som en drøm, og kan håndteres av en mann.
Uteplassen er enorm, men den delte cockpiten kan være litt usosial.
Uteplassen er enorm, men den delte cockpiten kan være litt usosial.
Uteplassen er enorm, men den delte cockpiten kan være litt usosial.
Sofaen bak kartbordet er i skinn og tåler litt fuktighet. Foran kartbordet er det et våtskap.
Båten har to store bad, begge med eget dusjrom.
Styrbord akterlugar har køyesenger.
Babord akterlugar har dobbeltkøye

Kostbar seilglede

BSI Marines nyeste satsning har en prislapp på nesten 10 millioner. Men selv om Bruce Farr står bak linjene på Farr 525, er det ingen innovativ og futuristisk båt. 52-foteren er en solid turbåt bygget på velprøvde prinsipper. For pengene får du svensk håndverk i toppklassen og det beste av utstyr.

Publisert Sist oppdatert

Vi tar frem tester fra arkivet og gjør dem tilgjengelig på SEILmagasinet.no. Vi har gått 15 år tilbake og funnet en test av Farr 525. Testen ble skrevet og utført av Axel Nissen-Lie , og ble publisert i Seilas 1-2005. Farr 525 ble ingen suksess for verftet i Lysekil. Verftet fikk øknomiske problemer og ble til Erixon Technoyachts AB som aldri klarte å få sving på sakene. Vi syns 10 millioner var mye penger i 2005. I dag vil en slik båt koste det dobbelte. Men du kan kjøpe en brukt Farr 525 i Hellas for 3,5 millioner kroner.

Vi har ambisjoner om å hente frem en ny test hver uke, som vil ligge åpent for alle i syv dager. Videre vil den havne i vårt enorme digitale testarkiv.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER