Ekstrem: Sidedekket vrir seg over og blir en del av sideskroget frem til baugen.
Neo 570c vil få ekstreme egenskaper.
KARBON: Skroget er ute av formen, bygget av karbonfiber med ekstra styrke.
Båtens vinduer er inn mot cockpiten
GARASJE: Jolla før plass i hekken.
Created using Luxion Technology (luxion.com)

Ekstremt fra Italia

Neo 570c vil seile rundt det meste, men kan leveres med turinnredning.

Publisert Sist oppdatert
INNREDNING: Båten kan leveres med tre lugarer og tre bad. Salongbordet omslutter kjølkassen.

Skrog og dekk er ute av formen til en båt som vil sette en ny standard. Neo Yachts er kjent for lette og raske båter. Neo 570c blir bygget som en TP 50 og vil veie under 12 tonn. Den har halve vekten i kjølen. Båtens totalvekt er halvparten av en Solaris eller Grand Soleil på samme størrelse.

Nye linjer

Shaun Carkeek har gitt båten frekke linjer. Formspråket er overført fra Fast40+ Rán som har gjort rent bord i England. Neo 570c har fått et rent dekk. Sideskroget fra baugen går over til dekk, mens dekket får et løft bakover mot cockpiten hvor det skal være vinduer. Båten får en opptrekkbar kjøl som stikker hele 4,2 meter nedsenket. Neo 570c leveres i tre ulike versjoner, avhengig om du ønsker ren regattabåt eller litt mer cruising.

Tredje modell

Neo Yachts lanserte ført en 40-foter som nå har kommet i en oppgardert utgave. Verftet har også en spennende 35-foter. I følge veftets Facebook-side, har de en kunde i Norge.

Seilarelaet på slør er hele 410 kvm som er ekstremt på en båt som veier 11,5 tonn. Eieren skal ha en ganske sprek familie om denne skal brukes på tur.

EKSTREM: Cockpiten er stor og åpen, og neppe ideell for tøff havseilas.