NY PRESIDENT: Guro Steine ble valgt til ny president for NSF på Seiltinget tidligere i år.

Make-over for Seilforbundet

Norges Seilforbund forbereder seg på regattalettelser fra slutten av juni, og har benyttet koronatiden til sponsorarbeid og fornyelse av visuell identitet.

Myndighetene indikerer at trinn 3 i gjenåpningsplanen etter koronapandemien kan igangsettes i slutten av juni. Dette innebærer blant annet lettelser for breddeidretten for voksne, skriver Norges Seilforbund i en fersk melding.

Her fremgår det også at Seiforbundet har utviklet ny visuell identitet i år. – Med en ny profil får vi også mulighet til å samle ulike aktiviteter, initiativ og «eiendeler» som hører til forbundet, men som i dag fremstår med ulike profiler, under en felles paraply, sier Guro Steine, som ble valgt til ny president for NSF i mars i år.

Seilforbundet har ikke ligget på latsiden mens Norge har vært pandemistengt, og har fått med nye sponsorer på laget. Norges Seilforbund har blant annet inngått en femårig sponsoravtale med WaterCircles Forsikring. Bidraget fra WaterCirles Forsikring vil gi forbundet økt handlingsrom utenom disse øremerkede midlene, opplyser i pressemeldingen. – NSFs medlemmer er alle potensielle kunder for oss, og vi ser frem til å forsikre både de og deres båter, sier Jack Bråthen, fagdirektør i WaterCircles Forsikring.

Sparebankstiftelsen DNB har også tegnet seg på sponsorslisten med støtte til forbundets miljøarbeid. Sparebankstiftelsen DNB har tildelt Norges Seilforbund støtte til «Hold Havet Rent» og årets kampanje, «Halvtimen for havet».