FØRER BEDRIFTEN VIDERE: May Len Stensaker tok over Lunde Båt etter at ektemannen omkom i tsunamien under familie­ferien i Thailand i 2004.
Bavaria-salget tok av i 1998, da Lunde Båt solgte 37 båter mot syv båter året før. Bavaria 41 Exclusive ble lansert i 1998, og solgte bra.

«Bavariadama»

May Len Stensaker har levd med båtbransjen det meste av sitt voksne liv. Allerede på bryllupsreisen ble det tid til noen kundebesøk, og båt er blitt en livsstil for nordlandsjenta som måtte ta ansvar for Norges største seil- båtimportør da ektemannen Jan Trygve omkom i tsunamikatastrofen i Thailand julen 2004.

Publisert Sist oppdatert

Lunde Båt var Jan Trygve Stensakers livsverk. Han startet selskapet i 1985 for å selge norskproduserte båter til Tyskland, Danmark, Nederland. I 1995 fikk Lunde Båt agenturet på Bavaria seilbåter. Det ble en suksesshistorie uten sidestykke i norsk båtbransje, med salg av nærmere 2000 båter frem til dags dato. Etter hans død satt May Len Stensaker igjen som eneeier, og hun engasjerte seg omgående i firmaets ledelse.

Ville ta ansvar

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER