Alizé Yachts satser annerledes

Vil coache kunden til rett båt

Vil coache kunden til rett båt

Gjennom et salg av aksjer i Alizé Yachts til firmaet Arme Riddere, omfatter nå Alizé Yachts en gruppering av svært kjente seilere. – Ved å tilby unik kompetanse og kontinuerlig oppfølging skal firmaet coache hver enkelt kunde mot hans eller hennes personlige mål, sier daglig leder Peter Øye om hvordan denne nye kompetansen skal brukes.

Alizé Yachts er allerede representanter for Arcona, Dragonfly, RM, Latitude 46 og Allures – de tre siste franske merker. Samme med Arme Riddere, som har kjøpt 30% av aksjene i Alizé Yachts, følger også representasjon for det franske båtmerket Archambault.

Ved at de representerer en rekke verft er det Alizé Yachts’ forretningsidé at de sammen med kunden skal finne frem til den båten i utvalget som passer best til behovene.

– Alizé Yachts setter mennesket i fokus i et ellers utstyrsorientert marked. Ved å tilby unik kompetanse og kontinuerlig oppfølging skal firmaet coache hver enkelt kunde mot hans eller hennes personlige mål, det være seg problemfri seilferie, langturseilas eller regattaresultater. Firmaets mål er fornøyde kunder som verdsetter den personlige og langsiktige kontakten med menneskene som står bak, sier Peter Øye.

Gjennom Arme Ridderes inntreden får nå de opprinnelige eierne i Alizé Yachts, Ole-Petter Pollen og Peter Øye, nå selskap av brødrene Thomas og Espen Guttormsen, Frank Kirkeland og Lars Loennechen – alle kjente trenere i Norges Seilforbund. Espen Guttormsen er også nettopp ansatt som generalsekretær i forbundet. Med i selskapet er også avtroppende markedssjef i NSF, Henrik Næss.

Selskapet holder til i Vollen i Asker.