Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

SEILJUSS:

Når bestilt vare har mangler

Om du har kjøpt noe som ikke fungerer som tiltenkt, får du her gode råd for å løse problemet.

Publisert Sist oppdatert

Det har tidligere vært skrevet om innkjøp som ikke passer til sitt formål. Men hvordan skal du egentlig håndtere dette – hva skal du gjøre?

La oss si at du har kjøpt inn et eller annet før eller i løpet av sommeren. Den typiske situasjonen er at selger er profesjonell og du er en alminnelig forbruker. Det er derfor forbrukerkjøpsloven som kommer til anvendelse.

Det innkjøpte er montert, og du har funnet ut at det du har kjøpt ikke passer eller at det ikke fungerer som tiltenkt.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 795 kroner per år

Bestill her