SEILJUSS:

Når bestilt vare har mangler

Om du har kjøpt noe som ikke fungerer som tiltenkt, får du her gode råd for å løse problemet.

Publisert Sist oppdatert

Det har tidligere vært skrevet om innkjøp som ikke passer til sitt formål. Men hvordan skal du egentlig håndtere dette – hva skal du gjøre?

La oss si at du har kjøpt inn et eller annet før eller i løpet av sommeren. Den typiske situasjonen er at selger er profesjonell og du er en alminnelig forbruker. Det er derfor forbrukerkjøpsloven som kommer til anvendelse.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

795,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER