SLEP: Etter mye om og men ble finansieringen for en slepebåt ordnet.
KONTORARBEID: Dag og Lotte Rørslett brukte mye tid på å kommunisere med forsikringsselskapet via satillittelefon.
TØFT: Grov sjø og mye rulling gjorde det komplisert å organisere redning og finansiering fra båten.
HELTINNEN: Havnesjef Johanna Meyer-Scheel på Kapp Verde, finansierte redningen av båten til Dag Rørslett.

Kjenn båtforsikringen din før uhellet er ute

Da roret forsvant, skulle det være betryggende å vite at forsikringen var i orden. Og det var den, men veien til forsikringsutbetaling skulle vise seg å bli lang.

Publisert Sist oppdatert

Nesten fem måneder etter at vi skrev vår formelle skaderapport – er saken med vårt forsikringsselskap, Topsail, noenlunde økonomisk løst. Selskapet har godtatt de fleste av hovedkravene våre, men med lavest mulige satser, og vi er fortsatt uenige om skadeårsak. Selve skadeoppgjøret ligger et stykke frem i tid. Først skal båten repareres og deretter seiles hjem fra Kapp Verde. Jordomseilingen er lagt på hylla inntil videre.

Vi valgte billigste løsning

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER