KLAR: «Charal» ut til start i Defi Azimut fra Lorient.
EKSTREM: «Charal» har voldsomt negativt spring, mye rundere skrog, og enorme foiler.
RUND: Nye «Charal» har ett rundere skrog med mindre stabilitet. Foilene skal gjøre den jobben.
BAUG: Det trengs ingen okse i baugen for å gjøre «Charal» aggressiv.
ELEKTRONIKK: «Charal» har autopilot fra B&G, radar fra Raymarine, og har en Velocitek-logg. En iPad er også sentralt i cockpiten.

Første test før neste Vendee Globe

SEILmagasinet snakket med fersk IMOCA60 designer på brygga før starten av Delfi Azimut i Lorient.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER