Ericsson 3
Ericsson 4
Ericsson 3
Telefonica Blue i 50 knops vind.
Telefonica Black i 50 knops vind.
Telefonica Black i 50 knops vind.
Telefonica Black i 50 knops vind.
Seilepereasjon på Green Dragon
Skottet har løsnet fra skrog og dekk på Green Dragon. Her førsøker laget å lappe båten sammen. Siste rapport forteller at båten fremdeles er skadet, men at de fortsettet videre mot mål.
Delta Lloyd lå til ankers i samme bukt som Green Dragon.
Puma til ankers.
En sliten Roger Nilsson om bord i Telefonica Black
Michi Mueller tar en pause fra hardt arbeide på Puma.
Casey Smith på Puma forsøker å sete byssa på plass.
Rester av et seil på Delta lloyd
Delta Lloyd mot land og ly for stormfokk og tryseil.
Stromfokken på vei opp.
37 knop på vindmåleren.

Bilder og film fra stormen

Volvo Race båtene fikk mye juling i helgen. Her kan du se hvordan det var.

Publisert Sist oppdatert

Kryss i strømsjø og 40 knops vind var mer enn hva de fleste Volvo Ocean Race båtene tålte. Best har de to Ericsson båtene samt Telefonica Blue klart seg. På lørdag lå tre båter til ankers ved kysten av Fillipinene. Der tok Delta Lloyd og Green Dragon pause fra regattaen, og fikk hjelp utenfra. Når man tar en slik pause kan de ikke starte seilingen igjen før etter 12 timer.

    Ericsson båtene bremset opp og seilet med kun stormfokk langs land. Både Puma og Telefonica Black snudde. Puma med brukket bom og Telefonica Black med ødelagt skarog. Telefonica Black har nå brutt.

Du kan se film av at Puma brekker bommen her.

Du kan lese om Telefonica black her.

Telefonica Blue taper

Ericsson 3 er nå bare 38 nm bak Telefonica Blue som er den langsomste båten for øyeblikket. Ericsson 3 har økt ledelsen til sin søsterbåt 4 til 15 nm. Puma seiler raskest, selv uten bom, men ligger 99 nm bak første båt.

1 Telefonica Blue

2 Ericsson 3 +38

3 Ericsson 4 +53

4 Puma + 99

5 Delta Lloyd + 197

6 Green Dragon + 238

Se flere bilder på bildespesial under filmen.

Film fra Telefonica Blue under stormen.