Lite samarbeidsvillig selger

Du har kjøpt en ny båt, men det er feil med noe av utstyret. Selgeren er lite samarbeidsvillig. Hva gjør du?

Publisert

Denne gangen dreier det seg om en klassiker: Selger vil ikke reparere/bytte varer som er levert. Spørsmålet har dukket opp ved svært mange anledninger og i flere forskjellige varianter. Problemet er imidlertid det samme:

Kjøper har kjøpt en båt med motor, utstyr og seil, og det er noe feil med det som er levert. Når så kjøperen henvender seg til selgeren, er denne svært lite villig til å samarbeide.

Årsaken til den manglende samarbeidsviljen skal ikke jeg spekulere i, men at enkelte er lite villige til å yte noe i nærheten av service, er det liten tvil om. «Servicen» som det her refereres til, er krav kjøperen har etter forbrukerkjøpsloven, så selgeren har i prinsippet ikke noe valg.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 795 kroner per år

Bestill her