TEGNING: En nøyaktig tegning av remskiven jeg ville ha for å få maksimalt ut av dynamoen ved lave turtall.
KABLENE: Her er spenningregulatoren koblet opp med feltledning (blå), bryterledning(brun), strømtilførsel pluss (rød), jord/minus (svarte), temperaturføler fra dynamo og batteri (tynne røde og sorte), batterispenningsføler (grå) og turtellerutgang ...
TYGGER UNNA: Her er dynamoen i bruk for første gang. Begge dynamoer lader og batteriene svelger unna rundt 120 A.
BRYTER: Med denne bryteren skifter vi mellom intern eller ekstern spenningsregulator. Den er koplet inn i bryterledningen fra oljetrykksbryteren.
IDEELL: Ideell ladekarakteristikk for batterier i båter. Under topplading vil dynamoen lade med bortimot maksimal effekt, mens den gradvis vil avta når den når toppspenningen, typisk rundt 14.4 V ved 25 oC. Når batteriene er bortimot fulle, vil ...
MÅL: Ved å legge målebåndet hele veien rundt begge reimskivene, får vi et totallengde på rundt 115 cm.

Mange hensyn å ta når du skal installere

Det må en del planlegging til om du skal få en god installasjon, om det i det hele tatt er mulig i din båt.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER