Seiljuss

Når det aldri tar slutt

Problemet knytter seg til feil og mangler ved levering, som senere skal rettes og som blir rettet. Men så oppstår det nye feil og mangler underveis. Hva gjør man da?

Publisert Sist oppdatert

Det er solgt en ny båt fra en profesjonell selger til en privatperson, og det er dermed forbrukerkjøpsloven som «styrer» forholdet mellom partene. Det er en feil med den nye båten, og hvis feilen kvalifiserer til å være en mangel i henhold til forbrukerkjøpslovens § 16, åpnes det i samme lovs § 26 opp en «meny» over forskjellige mulige krav fra kjøper mot selger.

For eksempel kan nevnes krav om retting, omlevering og prisavslag. Det vil i det følgende ikke vurderes om det foreligger en mangel eller ikke. Så vidt oss bekjent har kjøper klaget til selger og selger har rettet feil og mangler ved båten.

Problemet er imidlertid at kjøper ikke har vært fornøyd med reparasjonene som er gjort, og spørsmålet er hva nå?

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 795 kroner per år

Bestill her