IMPORTØRER: Erik Welin-Larsen og Kjetil Fjeldvik Kjenner i Seilbåtservice er blitt Elans nye folk i Norge.

Agent blir importør av Elan

Seilbåtservice tar over Elan-agenturet etter at Nautic Norway fikk Beneteau.

Publisert Sist oppdatert

Seilbåtservice i Fredrikstad har til nå vært agenter og servicesenter for Elan. Nå tar de også over importansvaret, og er optimister.

– Vi har en Elan GT5 med elmotor til levering i slutten av juni, og vi har stor etterspørsel, men vi klarer dessverre ikke å levere flere båter før etter sommeren, forteller Erik Welin-Larsen på telefon til SEILmagasinet. Han har stor tro på å selge den nye Elan-modellen GT 6, en båt til 6-8 millioner kroner levert spekket i Norge.

– Elan er mer sporty enn de tyske og franske turseilerne, og det er det noen kundene vil ha, opplever Welin-Larsen. Det er særlig GT 5 og G6, men også E4 og E5-modellene det er etterspørsel etter. Dette er båter mellom 35 og 48 fot.

NY: GT6 er siste nytt fra Elan. Den nye importøren merker interesse for modellen i Norge.
LANGTURSEILER: Erik Welin-Larsen har vært på langtur med egen båt, en Bavaria.

Service inkludert

– De som kjøper en ny Elan får ett år service inkludert på kjøpet. Vår serviceavtale omfatter båtplass i Fredrikstad, vinteroppbevaring, samt vårklargjøring. Har kunden problemer, så er det bare å ringe, og vi fikser, sier den nye importøren.

God etterspørsel

Både Bavaria Norge og W-Yachts rapportere om økt etterspørsel. Det gjør at vi vil se flere nye Dufour og Bavariaer på fjorden til sommeren.

Nautic Norway tok over Beneteau fra Giramar rett før påske. Kanksje vi vil se flere Oceanis og First på fjorden også. Det er umulig å seile forbi Drøbak uten å støte på flåten av nye Jeanneau-båter levert i løpet av vinteren.