Dufour-agentur på nye hender

Uenighet om ettermarkedet felte D-Yachts

Uenighet om ettermarkedet felte D-Yachts

Det franske Dufour-verftet var ikke fornøyd med måten D-Yachts AS organiserte sin kundeoppfølging, og det er etter det SEILmagasinet erfarer grunnen til at firmaet nå har mistet det velkjente agenturet.

Publisert Sist oppdatert

– Hans Wang er en glimrende seiler, en god selger og en hyggelig person, men i forbindelse med den store salgsveksten firmaet opplevde, lyktes han ikke å bygge en organisasjon som kunne ta seg av ettermarkedet, sier Paul Wuyts, markedssjef i Dufour.

I løpet av få år har årssalget i Norge økt fra 15 til 68 båter, og etter det franske verftets mening ble ikke ettermarkedet håndtert godt nok av den norske importøren.

– Det kreves et helt annet apparat til å betjene ett salg på over 50 båter årlig enn 10–15 båter, sier Wuyts, som nå setter sin lit til det nye firmaet Blue Peter AS, som har overtatt agenturet fra dags dato.

INGEN VIL LIDE. Han forsikrer at ingen kunder vil lide i forbindelse med overgangen. Kunder som har kjøpt båter av D-Yachts AS vil få den hjelpen og oppfølgingen de trenger av det nye firmaet og Dufour-verftet direkte.

– Vi vil ha franske teknikere og servicefolk i Norge hver måned fremover og satser mye på å gjøre kundene fornøyde, sier Wuyts.

Han bekrefter dessuten at ingen som har bestilt og betalt båter vil tape noe i prosessen.

SEILmagasinet har ikke lyktes i å få fatt i Hans Wang.