• Bli abonnent
  • Nyhetsbrev
  • Annonser hos oss
Seilmagasinet.no
  • Seilbåter
  • Praktisk
  • Seiltur
  • Sjømannskap
  • Tester
  • Arkiv
  • Video
  • Logg inn
  • Min side
    • Min side
    • Logg ut
  • Bli abonnent
  • Innhold
    • Seilbåter
    • Praktisk
    • Seiltur
    • Sjømannskap
    • Tester
    • Arkiv
    • Video
    • SEILmagasinet TV
    • Regatta
    • Båtfolk
    • Langtur
    • Ranking
    • Seiljuss
    • Meninger
  • Annonser hos oss
    • Papir
    • Digitalt
    • VG Båt
    • Markedsføring
  • Om oss
    • Vår virksomhet
    • Kontakt
  • Hjelp
    • Innlogging
    • Personvern
    • Informasjonskapsler
    • Kundeservice
  • Min side
  • Kjøp bilder
  • Båtmagasinet
  • Seilbåter
  • Praktisk
  • Seiltur
  • Sjømannskap
  • Tester
  • Arkiv
  • Video
  • Logg inn
  • Min side
    • Min side
    • Logg ut
Annonse

På vei inn i kulingen

Båtvrak tvinger frem båtregister

Sikkerhetsutstyr til debutanter I Seilmakeren Doublehanded

Annonse
ANNONSØRINNHOLD FRA SEATRONIC

Den beste båtvakten

Sensar Marine SmartBoat One er et sensor- og sikkerhetssystem, laget for å overvåke båten fra din mobil.

Pluss

Romsdalskysten: Et sveip i farvannet rundt Ona fyr

Nytt nummer av SEILmagasinet

Nyeste utgave av SEILmagasinet finner du nå i magasinarkivet.

Planlegger Midt-Norges største regatta

Test fra arkivet: Dehler 36

Annonse
Nyeste Pluss-saker:
Pluss

Test fra arkivet: Contrast 36 og Wasa 360

Pluss

Raskere satellitt-kommunikasjon billig

Pluss

Soloseiling med Thomas

Kommentarer:

Fremtidens båt: førerløs og elektrisk?

«Hvordan ser båtlivet ut om 10 år? Vel, vi er i startfasen på førerløse biler, så selvfølgelig er førerløse båter det neste.»

CE-merking bør bli strengere

Siden 1998 har det vært krav om at fritidsbåter skal være CE-merket. Dette vil si at båten er produsert i henhold til EU-regelverket, og skal være et kvalitetsstempel.

Axel Nissen-Lie

Jakten på den grønne gral

Båtbransjen står overfor store omstillinger i årene som kommer. Innen 2030 skal Norge og en rekke andre land mer enn halvere klimagassutslippene. Det begynner å haste for en bransje som spinner drømmer av oljebasert polyester og tropisk treverk.

Ole Henrik Nissen-Lie
Pluss

Vindparker tar havet

Båtbransjen vil satse på bruktbåt

Tett sammen, langt hjemmefra

Livet på Padda – mitt båtparadis gjennom 50 år

Annonse

Må kunne mer enn å seile

Mannskapene i the Ocean Race må også være seilmakere, båtbyggere og mer til.

Mest lest

  • Livet på Padda – mitt båtparadis gjennom 50 år

  • Båtbransjen vil satse på bruktbåt

  • Vil saksøke Oslo Kommune

  • Test fra arkivet: Banner 28 Racer

  • Må kunne mer enn å seile

  • (+) Uenighet om skader etter grunnstøting

  • Båtvrak tvinger frem båtregister

  • På sykkeltur med foiler

  • (+) Overlevde havari i Det indiske hav

  • Test fra arkivet: Dehler 36

Pluss

Overlevde havari i Det indiske hav

På sykkeltur med foiler

Vil saksøke Oslo Kommune

Pluss

Uenighet om skader etter grunnstøting

Mindre enn 100 nautiske mil skiller nå feltet i The Ocean Race

KNBF varsler søksmål mot Oslo kommune

Test fra arkivet: Banner 28 Racer

Banner 28 ble skapt da de såkalte «flyvepapene» gjorde sitt inntog i Danmark – båter som senere har satt sitt fingeravtrykk på nåtidens turbåter. Banner 28 er en fremragende seilbåt som gir pirrende seilglede i lett vind og på ville surfer.

Interessant Klubbkonferanse

Pluss

kompromisset som fungerer

Startet 2023 på treningsleir i Spania

Tips til kjøp av kikkert

Verdens første gjennvinnbare regattabåt

Eivind Melleby fortsetter å levere

Ny rekord og økt poengledelelse

Tilbud fra Norges seilforbund

Slo egen rekord

Nærmere teten, men tapte en plass

Trond Sejersted Bødtker

Mange foreberedelser

I disse dager blir sesongen planlagt. Vi utdanner personell, søker om penger og har innetrening for jolleseilerne.

Yachten i Nord Stream-sabotasjen skal ha vært en Bavaria

Forbud mot utslipp av septik vil ikke gi resultater

Melleby stadig med i tetstriden

Nummer to sammenlagt etter 4. plass i går.

logo for Norsk maritimt forlag

seilmagasinet.no utgis av
Norsk Maritimt Forlag AS

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. SEILmagasinet er medlem av Fagpressen og arbeider etter Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten. SEILmagasinet har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.

Ansvarlig redaktør: Ole Henrik Nissen-Lie

Redaksjonssjef: Axel Nissen-Lie

Journalister: Bror Sonne, Morten Jensen, Mikkel Thommessen, Jon Espen Skogdalen

Adresse:

Billingstadsletta 17
N-1396 Billingstad
Norge

Telefon: 66 76 49 50

Org.nr: 968640860

Hjelp/Kundeservice

Annonser hos oss

Tips oss

Bli abonnent

Personvern/cookies

Facebook

Instagram

RSS Feed