Nina Zaborowski har fått inn mange abonnenter på kupong
Seilas får du i magasin, og på nett, lesebrett og mobil
Medarbeiderne setter pris på at stadig flere leser Seilas

Sterk vekst i Seilas

Seilas har en vekst på hele 30 prosent fra i fjor, viser tall som er godkjente av Fagpressen.

Publisert Sist oppdatert

Seilas har hatt en sterk vekst i opplaget i det siste året, viser revisorgodkjente tall fra Den norske Fagpresseforening. Magasinet Seilas kommer ut ni ganger i løpet av året. I snitt har opplaget det siste året ligger på over 15.000 eksemplarer. Flere medarbeidere i Seilas vil ta æren for den positive utviklingen.

–    Vi har jobbet aktivt med utviklingen av det redaksjonelle produktet de siste årene. Blant annet har vi gjort årlige undersøkelser for å kartlegge lesernes ønsker. Innhold og stoffmiks  i Seilas er lagt opp for å møte ønskene. Blant annet har vi hatt mer stoff om bruktbåter og vedlikehold av båt enn før, samtidig som vi satser hardt på nyheter om båter og utstyr og aktuelle tester, sier redaksjonssjef Axel Fr. Nissen-Lie i Seilas.

Vil du hjelpe oss med å lage et enda bedre Seilas? Klikk her og bli med på vår leserundersøkelse

Opplagsekspert Trygve Jæger fremhever aktiv jobbing med distribusjonen. – Vi selger Seilas på en rekke marinaer og i båtutstyrsforretninger langs kysten, og når på den måten utover salget i Interpress-systemet. I sommer samarbeidet vi også med en rekke gjestehavner om å dele ut Seilas til besøkende båter, sier Jæger.

IT-ansvarlig Jon Løvstad mener satsingen på seilas.no og artikkelarkiv på nett kan ha bidratt positivt. – Stadig flere lesere kan nå få tak i Seilas på nett, mobil og lesebrett. Tilgjengeligheten kan bidra til å løfte interessen for magasinet, sier han, og varsler en Min Side-funksjon som vil gi abonnentene enda bedre service på nett neste år.

Bladarkivet på nett besøker du her