MØNSTRER PÅ: Terje Haugen

Ny medarbeider

Terje Haugen er ny medarbeider i Norsk Maritimt Forlag, som nå satser mer på video og nye kommunikasjonsløsninger.

Publisert Sist oppdatert

Norsk Maritimt Forlag står bak merkevarene Båtliv, SEILmagasinet, Seilas og Båtguiden. Svært mange båtfolk kjenner Båtliv, SEILmagasinet, Seilas og Båtguiden fra magasinhyllene i butikkene, på nett, og de siste årene i økende grad på facebook og også i App Store.

–    Mediebransjen er i veldig utvikling. Lesere og annonsører har de siste årene forflyttet seg raskt til digitale løsninger. Norsk Maritimt Forlag (NMF) var tidlig ute med å etablere nettsider for sine magasiner, og fikk raskt en god posisjon gjennom samarbeid med VG.no. Nå kommer veksten på sosiale medier, men også i App Store, og vi investerer nå store beløp i nye nettsider som blir klare i løpet av 2015, sier utgiver Ole Henrik Nissen-Lie.

Content Marketing

Som ledd i den digitale fornyelsen har NMF nå ansatt Terje Haugen. Han er en erfaren båtjournalist med Video og TV-utdanning fra Høyskolen i Bodø. De siste ni årene har han arbeidet i Vi Menn Båt, og før det var han en tid medarbeider i Båtmagasinet. Hos Vi Menn Båt var han med å lansere digitale løsninger på klikk-portalen.

    Som båtmann stiller han også med kystskipperen (D5L) og SRC (VHF-sertifikat). I staben i NMF er det nå fire medarbeidere som har kystskippereksamen.

–    Vi er svært fornøyde over å ha fått Terje Haugen med på laget. Hos oss får han ansvar for å bygge opp nye tjenester innen content marketing. Vi ser en voksende interesse for video og digitale kommunikasjonsløsninger knyttet til sosiale medier. Terje er en erfaren mediemann med ekspertise innen video og båtjournalistikk, og denne ekspertisen vil vi nå tilby våre kunder som ønsker hjelp til kommunikasjonsløsninger, enten det dreier seg om video, bilder,  pressemeldinger, bilag eller hjelp til kommunikasjonsstrategier, sier Ole Henrik Nissen-Lie.

Båtfolkets Venn

Han forteller at visjonen til Norsk Maritimt Forlag er uforandret fra tidligere. – Vi skal fortsatt være båtfolkets beste venn. Vi skal inspirere folk til å velge båtlivet som fritidssyssel, og vi skal gi informasjon som hjelper dem til et godt båtliv, sier Nissen-Lie.

– Virkemidlene må  tilpasses en ny medievirkelighet, men vår grunnleggende oppgave vil fortsatt være å gi leserne uhildet informasjon og annonsørene gode kommunikasjonsløsninger. Derfor lanserer vi nå snart nye nettsider med svært mye kvalitetsinnhold fra tester, gjør-det-selv-saker, havnetips og reportasjer gjennom mange år. Annonsørene får tilgang hele båtfolket i Norge gjennom annonsering i våre magasiner og nettsider. I tillegg vil vi nå også hjelpe våre kunder med å lage gode kommunikasjonsløsninger for båtfolket, sier Nissen-Lie.