LANGTURSEILER: Bror Sonne 100 nm øst for Jan Mayen, på vei mot Isafjordur på Island. Båten, en Koopmans 56, måtte håndstyres når været var tøft.
LANGTURSEILER: Bror Sonne 100 nm øst for Jan Mayen, på vei mot Isafjordur på Island. Båten, en Koopmans 56, måtte håndstyres når været var tøft.

Bli en bedre seiler

SEILmagasinet vil at du som leser skal ha nytte av et abonnementet. Nå har vi forsterket redaksjonen for å gi deg enda mer inspirasjon- og nyttestoff. Gjennom våre artikler skal du bli en tryggere seiler, og få mer seilglede.

Publisert

Vi ønsker å motivere deg til å bruke båten mye, og utforske nye kyster. Med et digitalt abonnement kan du også dykke i vårt rikholdig artikkelarkiv, og få svar på det meste om seiling. Her finner du havnetips, tester, praktiske tips og langturstoff.

I august mønstret Bror Sonne på SEILmagasin- redaksjonen. I løpet av sitt 23 år lange liv har han seilt mer enn de fleste av våre lesere. Sonne vokste opp i en famille uten seilbakgrunn, men interessen skjøt fart da han som 15 åring kjøpte Maxi 77 sammen med venner. Etter russefeiring ble det langtur til Karibia i en sliten Malø 40. Da studiet som fotojournalist var fullført i sommer, seilte Bror Sonne fra Tromsø til Grønland. Han har også vært seilinstruktør hos KNS, seilt regatta med 11 MOD, og jobbet i båtbutikk.

I sommer fikk vi også Jon Espen Skogdalen med på laget. Skogdalen begynte med seiling i voksen alder og startet med en overrigget Maxi Mixer. Ingeniøren jobber til vanlig i Nordsjøen, og bruker meste av fritiden i sin Ovni 395 med base i Trondheim. Skogdalen er opptatt av sikkerhet og sjømannskap, og er også en aktiv turseiler som ønsker å dele sine erfaringer og refleksjoner med SEILmagasinets lesere.

Skogdalen har skrevet flere nyhetsaker for SEILmagasinet i sommer, og er en av grunnene til at vi har fått en voldsom trafikkøkning på nett. I august satte vi ny rekord i antall besøk, nye lesere og tiden leserne brukte på våre sider.

Våre medievaner er i forandring. Å drive et tidsskrift er blitt krevende. Annonseinntekter er kraftig redusert, og SEILmagasinets samarbeid med landets seilforeninger er en stor grunn til at vi fremdeles har et seilblad i Norge, Nordens eneste rene seilblad.

Nå opplever vi økt interesse for SEILmagasinet, både på papir og digitalt. Vi har fått flere lesere og økonomien er blitt bedre. Med styrket redaksjon vil vi gi abonnentene et enda bedre produkt. Det skal bidra til at våre lesere får mer glede av sine båter.