• Bli abonnent
  • Nyhetsbrev
  • Annonser hos oss
Seilmagasinet.no
  • Seilbåter
  • Praktisk
  • Seiltur
  • Sjømannskap
  • Tester
  • Arkiv
  • Video
  • Logg inn
  • Min side
    • Min side
    • Logg ut
  • Bli abonnent
  • Innhold
    • Seilbåter
    • Praktisk
    • Seiltur
    • Sjømannskap
    • Tester
    • Arkiv
    • Video
    • SEILmagasinet TV
    • Regatta
    • Båtfolk
    • Langtur
    • Ranking
    • Seiljuss
    • Meninger
  • Annonser hos oss
    • Papir
    • Digitalt
    • VG Båt
    • Markedsføring
  • Om oss
    • Vår virksomhet
    • Kontakt
  • Hjelp
    • Innlogging
    • Personvern
    • Informasjonskapsler
    • Kundeservice
  • Min side
  • Kjøp bilder
  • Båtmagasinet
  • Seilbåter
  • Praktisk
  • Seiltur
  • Sjømannskap
  • Tester
  • Arkiv
  • Video
  • Logg inn
  • Min side
    • Min side
    • Logg ut
Annonse

Livet på Padda – mitt båtparadis gjennom 50 år

Økt miljøkrav i havna har ført til høyere priser, og uenighet, opplever Henning Røed.

Må kunne mer enn å seile

Pluss

Overlevde havari i Det indiske hav

Annonse
ANNONSØRINNHOLD FRA W-YACHT

W-Yacht har åpnet båtbutikk i Vollen

Det maritime miljøet i Vollen er utvidet med ny forhandler for båter fra Erling Sande.

På sykkeltur med foiler

Nytt nummer av SEILmagasinet

Nyeste utgave av SEILmagasinet finner du nå i magasinarkivet.

Vil saksøke Oslo Kommune

Pluss

Uenighet om skader etter grunnstøting

Annonse
Nyeste Pluss-saker:
Pluss

Voluminøs nyhet fra Dufour

Pluss

Test fra arkivet: Albin 78 Cirrus

Pluss

Min første havkryssing

Kommentarer:

Fremtidens båt: førerløs og elektrisk?

«Hvordan ser båtlivet ut om 10 år? Vel, vi er i startfasen på førerløse biler, så selvfølgelig er førerløse båter det neste.»

CE-merking bør bli strengere

Siden 1998 har det vært krav om at fritidsbåter skal være CE-merket. Dette vil si at båten er produsert i henhold til EU-regelverket, og skal være et kvalitetsstempel.

Axel Nissen-Lie

Jakten på den grønne gral

Båtbransjen står overfor store omstillinger i årene som kommer. Innen 2030 skal Norge og en rekke andre land mer enn halvere klimagassutslippene. Det begynner å haste for en bransje som spinner drømmer av oljebasert polyester og tropisk treverk.

Ole Henrik Nissen-Lie

Mindre enn 100 nautiske mil skiller nå feltet i The Ocean Race

KNBF varsler søksmål mot Oslo kommune

Test fra arkivet: Banner 28 Racer

Interessant Klubbkonferanse

Annonse
Pluss

kompromisset som fungerer

First 36 er utviklet i Slovenia. Båten er utstyrt med ankervinsj, cockpitbord, badeplattform og ratt. Dette virker ikke særlig sporty, men jeg tok feil.

Mest lest

  • Tips til kjøp av kikkert

  • Test fra arkivet: Banner 28 Racer

  • Yachten i Nord Stream-sabotasjen skal ha vært en Bavaria

  • Vil saksøke Oslo Kommune

  • W-Yacht har åpnet båtbutikk i Vollen

  • KNBF varsler søksmål mot Oslo kommune

  • (+) kompromisset som fungerer

  • Huskeliste før vårpussen

  • Verdens første gjennvinnbare regattabåt

  • (+) Uenighet om skader etter grunnstøting

Startet 2023 på treningsleir i Spania

Tips til kjøp av kikkert

Verdens første gjennvinnbare regattabåt

Eivind Melleby fortsetter å levere

Ny rekord og økt poengledelelse

Tilbud fra Norges seilforbund

Slo egen rekord

11th Hour Racing nærmer seg 600 nautiske mil i døgnet

Nærmere teten, men tapte en plass

Trond Sejersted Bødtker

Mange foreberedelser

Yachten i Nord Stream-sabotasjen skal ha vært en Bavaria

Forbud mot utslipp av septik vil ikke gi resultater

Melleby stadig med i tetstriden

Seilerstua under oppussing

Vil ha turbinpark langs båtfolkets motorvei

Melleby og Strube i tet etter fjerdeplass onsdag

Pluss

Test fra arkivet: Contrast 36 og Wasa 360

Pluss

Raskere satellitt-kommunikasjon billig

Laber interesse for seiltinget

Til helgen settes kursen for Norges Seilforbund. Interessen fra seilforeninger og klasseklubber for å styre virker overraskende lav.

«GUYOT environnement - Team Europe» trekker seg fra etappe 3

Pluss

Soloseiling med Thomas

Symaskin til «seilloftet»

Seil er kostbart å kjøpe nytt - og ofte er det helt unødvendig!

logo for Norsk maritimt forlag

seilmagasinet.no utgis av
Norsk Maritimt Forlag AS

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. SEILmagasinet er medlem av Fagpressen og arbeider etter Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten. SEILmagasinet har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.

Ansvarlig redaktør: Ole Henrik Nissen-Lie

Redaksjonssjef: Axel Nissen-Lie

Journalister: Bror Sonne, Morten Jensen, Mikkel Thommessen, Jon Espen Skogdalen

Adresse:

Billingstadsletta 17
N-1396 Billingstad
Norge

Telefon: 66 76 49 50

Org.nr: 968640860

Hjelp/Kundeservice

Annonser hos oss

Tips oss

Bli abonnent

Personvern/cookies

Facebook

Instagram

RSS Feed